I kdyby si někdo usmyslel, že se bude věnovat svému podnikání pod širým nebem, nemůže to vysloveně dodržet. Činit se sice může kdekoliv, kde to není zapovězené, jenže vždy musí mít i nějaké místo, které je jeho firemním sídlem. A to proto, že musí mít adresu, na které bude jeho podnik zaregistrován, musí mít objekt, kde ho budou moci zastihnout jeho zákazníci, kde bude dosažitelný pro úřady a kam si třeba také bude moci nechat posílat korespondenci.
Takže každý podnikatel potřebuje nějakou tu kancelář nebo jinou budovu. Prostě firemní sídlo. A to si tedy také pořídí. Jenže…
Jenže ono nemusí být každé firemní sídlo zrovna ideální. Úřadům je to samozřejmě vcelku jedno, kde jaká firma sídlí, ale kdyby se zákazníci dozvěděli, že některý podnikatel, o kterého by mohli mít potenciální zájem, sídlí v nějaké nedůstojně vypadající ruině nebo třeba v zapadlé vísce nebo čtvrti s nevalnou pověstí, byly by leckteré obchody v ohrožení. Lidé by si prostě raději našli někoho, kdo vypadá už na první pohled (a možná také jenom na první pohled) důvěryhodněji.
A proto si podnikatelé pořizují firemní sídla, na která mohou být právem aspoň trochu hrdí. A když si něco takového nemohou dovolit, pak se mohou rozhodnout i pro nejlevnější virtuální sídlo Praha. Což samozřejmě není všestranně dokonalé řešení, protože v takovém sídle nelze podnikat, ale má to tu výhodu, že si zde lze nechat firmu zaregistrovat, používat toto místo k přebírání a vyřizování korespondence a podobně.
Podnikatel tu má prostě dobře vypadající sídlo, i když tu fakticky nesídlí. A protože mu to tu nepatří a jenom využívá nabízené služby, je to finančně výhodné. Stojí to pár korun a zákazníky to přitahuje a neodpuzuje. A to je právě to, proč si mnozí z našich podnikatelů nemohou právě podobné virtuální firemní sídlo vynachválit.